اخبار گراشی ها

ساخت وبلاگ

Mohsen Afshar هفت برکه (گریشنا): از سوی محمد جعفری، معاون تربیت بدنی و سلامت و رییس هیات دانش‌آموزی استان، محسن افشار به عنوان رییس هیات ورزش دانش‌آموزی شهرستان گراش انتخاب شد.

در قسمتی از حکم افشار آمده است: «با توجه به تعهد و شایستگی جناب‌عالی، به پیشنهاد مدیر آموزش و پرورش اداره و تایید هیات رییسه هیات ورزش دانش‌آموزی استان، به موجب این ابلاغ به عنوان رییس هیات ورزش دانش‌آموزی اداره آموزش و پرورش گراش منصوب می‌شوید.»

شایان ذکر است محسن افشار سال گذشته نماینده کانون فرااندیشان (مجری و اسپانسر مسابقات دانش آموزی استانی) در گراش بود. او چندین سال است در کنار مدیریت مدرسه فوتبال خلیج فارس، مربی‌گری تیم‌های فوتبال و فوتسال دانش‌آموزی را نیز بر عهده دارد.

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 215 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 21:29

imagesهفت برکه(گریشنا): همشهریان در سال جاری بیش از هزار وام قر‌ض‌الحسنه به ارزش دوازده میلیارد و پانصد میلیون ریال از  مرکز نیکوکاری حضرت ولی‌عصر(عج) دریافت کردند.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی حوزه مشارکت‌های مردمی امداد گراش: مرکز نیکوکاری حضرت ولی عصر (عج) گراش با پرداخت بیش از هزار فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش دوازده میلیارد و پانصد میلیون ریال طی سال جاری، گام مهمی در جهت اجرای سنت حسنه قرض‌الحسنه و رفع محرومیت از جامعه اسلامی برداشته است.

خیرین این مرکز مهم و فعال کشور در ابتدای سال جاری با سپرده‌گذاری شصت‌وپنج میلیارد ریالی نزد بانک انصار و صندوق قرض‌الحسنه خاتم الانبیاء(ص) گراش، به صورت ماهیانه بیش از صد نفر را جهت دریافت وام‌های ده و بیست میلیون ریالی به این بانک و صندوق قرض‌الحسنه معرفی می‌کند.

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 259 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 21:29

هفت برکه(گریشنا): در مراسم استقبال از کاروان «شاهدان بصیر» جمعیت هلال‌احمر شهرستان گراش اقدام به برگزاری ایستگاه صلواتی کرد.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر شهرستان گراش؛ در این مراسم باشکوه که کارکنان،‌نجات‌گران، داوطلبان و اعضاء سازمان جوانان به همراه خیل عظیمی از مردم شهید‌پرور این شهرستان حضور داشتنند، امور داوطلبان این جمعیت اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی در مسیر انتقال از کاروان شهدای گمنام نمود.

عکس‌های این مراسم را با هم می‌بینیم.

estga salavati3

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 257 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 7:09

هفت برکه(گریشنا): تخریب و ساخت و ساز در محوطه باستانی و تاریخی بئر گال گراش، نیروی انتظامی را به سمت این تپه‌ی باستانی کشاند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ی میراث فرهنگی شهرستان؛ طی گزارش دریافتی از دوست‌داران میراث فرهنگی گراش و با هماهنگی صورت گرفته با دادگاه شهرستان گراش و نیروی انتظامی، به همراه ریاست میراث فرهنگی گراش بازدیدی از این محوطه تاریخی صورت گرفت که شاهد تخریب قسمت‌های مختلف این تپه باستانی، حفاری‌های مختلف و نیز ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم درجه ١ این محوطه تاریخی بودیم که رونوشت و کروکی به همراه تصاویر مستند برای رئیس دادگاه شهرستان گراش ارسال شد تا مراحل قانونی آن طی شود.

اسدی، رئیس اداره میراث فرهنگی بیان داشت:« متاسفانه به دلیل عدم آگاهی مردم در گذشته و اکنون بسیاری از آثار تاریخی شهرستان گراش تخریب شده‌اند که با استقرار اداره میراث فرهنگی در گراش و همچنین فرهنگ‌سازی که صورت گرفته است، ان شالله شاهد تخریب این آثار نباشیم و هر مورد خلافی نیز مشاهده شد هر چه سریعتر به اداره میراث فرهنگی اطلاع رسانی کنیم.»

بئر گال تپه‌ای است، سنگی با خاکی قرمز رنگ که اکنون در سمت جنوب غربی شهرستان گراش واقع است و اطراف آن را نخلستان‌ها پوشش می‌دهند. آثار و بناهای برجای مانده از گذشته، در اطراف این تپه، نشان دهنده وجود آبادی و سکونت مردمانی است که به احتمال قوی، ساکنان اولیه گراش بوده‌اند. امتداد آثار و بنا‌های برجای مانده از دو سوی این تپه در جهت جنوب غربی تا ابتدای دشت بالا و در جهت جنوب شرقی تا محله فخی (fakhi)، ادامه دارد و دست ساخته‌های سنگی و سفالی با قدمت بیش از چهارصد سال که در این نواحی پیدا شده است،گویای وجود زندگی متفاوت با زندگی مردم گراش در قرن‌های اخیر است و بنا بر اقوال، ساکنان این آبادی‌ها، از پیروان آیین زردتشتی یا به اصطلاح امروزی مردم گراش- گاور(گبرها) بوده‌اند.»

bar gal6

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 243 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 7:09

هفت برکه(گریشنا): کارگاه آموزشی مدیران و معاونین آموزشی مدارس گراش و اوز در شهرستان گراش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش وپرورش شهرستان گراش؛ این کارگاه با حضور دباغ، کارشناس مسئول آموزش متوسطه، قاسمی، کارشناس مسئول مدارس نمونه دولتی و شبانه روزی، زائر، کارشناس آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس، درویشی،مدیریت آموزش وپرورش شهرستان و بیش از هفتاد نفر از مدیران و معاونین آموزشی مدارس گراش و اوز در هنرستان خیر النساء زاهدی، گراش برگزار شد.
معاون آموزشی مدیریت آموزش وپرورش شهرستان گراش هدف از برگزاری این دوره‌ها را آشنایی همکاران با طرح‌های نوین آموزشی قابل اجرا در سطح استان عنوان کرد و افزود:«همکاران فرهنگی در این کلاس‌ها با نحوه‌ی صحیح برنامه‌نویسی و طرح‌های گوناگون آموزشی زیر نظر اساتید و کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش فارس آموزش دیدند.

مصیب قادری تصریح کرد:«امیدوارم که با بهره‌گیری از این دوره‌ها، مدیران و معاونین آموزشی مدارس با برنامه‌ریزی صحیح و مناسب، شرایط و بستر لازم را برای پیشرفت بیش از پیش دانش‌آموزان فراهم آورند.»

kargah7

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 229 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 20:30

هفت برکه (گریشنا): در سی‌ و‌ ششمین جلسه انجمن روانشناسی در سالن کنفرانس دبیرستان شبانه‌روزی ولی عصر (عج)، در مورد موضوع کارآفرینی و شخصیت کارآفرین به مدت صد و بیست دقیقه صحبت شد.
به گزارش معصومه منفرد؛ این جلسه شنبه بیست‌ و ششم دی‌ماه ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه برگزار شد. در این جلسه مجتبی پورشمسی، کارشناس ارشد کارآفرینی، به ارائه مطالب درباره کارآفرینی و شخصیت کارآفرین پرداخت. در ابتدا با بیان آیات و روایات از قرآن کریم و ائمه معصومین، به اهمیت کار و کارآفرینی در اسلام اشاره و سپس تعاریفی از کارآفرینی و تاریخچه آن در جهان بیان شد.

تاریخچه کارآفرینی به چهار دوره تقسیم‌بندی شد. کارآفرینی یک مفهوم چندوجهی و میان‌رشته‌ای است و محققان علوم مختلف اعم از اقتصاد، جامعه‌شناسی، روانشناسی و … در تئوری و تعاریف خود به یک وجه از این مفهوم پرداخته‌اند. برای کارآفرینی تعاریف زیاد و متنوعی آمده، اما نکته مشترک در تمام این تعاریف وجود چند واژه خلاقیت، ریسک‌پذیری، اهمیت زمان و فرصت‌گرایی است.
به طور کلی تاکنون سه نوع زندگی شغلی شناخته شده است که عبارتند از: استخدام، خوداشتغالی و کارآفرینی. طی یک جدول، تفاوت‌های هر یک از این مشاغل از نظر ویژگی‌های فردی بیان شد. این ویژگی‌ها عبارتند از استقلال‌طلبی، خطرپذیری، نیاز به پیشرفت، نیاز به قدرت، خلاقیت، ثبات، تحمل ابهام و فرصت‌شناسی؛ که در تمام این ویژگی‌ها، به جز نیاز به قدرت و ثبات، کارآفرینان بیشترین میزان و مستخدمین کمترین میزان را به خود اختصاص دادند.
ویژگی‌های شاخص روان‌شناختی کارآفرینان خطرپذیری، استقلال‌طلبی، مرکز کنترل درونی، نیاز به موفقیت، ایده‌پردازی و خلاقیت، اعتماد بنفس، تحمل ابهام، داشتن چشم‌انداز و نتیجه‌گرایی بود. در این جلسه به تبیین هر کدام از این ویژگی‌ها پرداخته شد. در پایان بخش اول جلسه، اهمیت کارآفرینی در اقتصاد یک کشور نیز بیان شد.
و در بخش دوم، محمد پاکروان به معرفی سابقه شغلی و اشتغال‌زایی خود در منطقه پرداخت. او از سال ٨٩ تاکنون در زمینه چاپ مشغول به کار است و هدف اولیه خود را انجام کارهای ابتدایی چاپ و میزان سرمایه اولیه خود را ٨ میلیون تومان بیان کرد؛ اما اکنون با تلاش مستمر، زمینه کاری و سرمایه خود را گسترش داده و تقریبا تمام کارهای چاپی را می‌تواند انجام دهد.
او چند عامل را علت موفقیت در شغل خود بیان کرد که روابط عمومی خوب با مشتری، انجام هر نوع کار چاپی هر چند سخت، و خوش‌قولی از جمله این عوامل‌اند. او مهم‌ترین مشکل در زمینه شغلی خود را نبود نیروی متخصص و ماهر و نیز ترک کار نیروی کاری متخصص به دلائل مختلف عنوان کرد.

در جلسه‌ی بعدی انجمن روانشناسی پیرامون «افسردگی و عوامل آن» بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

ravanshenasi1

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 213 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 20:30

هفت برکه (گریشنا): برنامه‌های هیات سوارکاری شهرستان گراش در قالب کمیته‌ها و رشته‌های مختلف ورزشی به مناسبت ایام‌الله دهه فجر و سال‌گرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ی ورزش و جوانان؛ شاپور طفیونی، رییس هیات سوارکاری استان فارس جمعه بیست‌ و پنجم دی به شهرستان گراش سفر کرد و ضمن بازدید از توانمندی‌های ورزش سوارکاری شهرستان گراش، با احمد حسن‌نژاد گراشی، رییس اداره ورزش وجوانان شهرستان گراش، و مهندس مهرابی، رییس هیات سوارکاری گراش، دیدار کرد. او همچنین طی جلسه‌ای در محل اداره مسکن و شهرسازی گراش با اعضای هیات سوارکاری این شهرستان، مسائل و مشکلات ورزش سوارکاری گراش را بررسی و از باشگاه‌ها و مراکز جدید پرورش اسب حاج احمد فدایی و خلیل فدایی، باشگاه سوارکاری عمران حیدری و باشگاه سوارکاری فاضل فتحی بازدید کرد.

رییس هیات سوارکاری استان فارس همچنین از مجموعه جدید‌الاحداث سوارکاری یوسف رضا گراش بازدید و از نزدیک در جریان روند احداث و تکمیل این مجموعه بزرگ سوارکاری و پرورش اسب که در جنوب کشور از بزرگ‌ترین مجموعه‌های آموزش سوارکاری و پرورش اسب می‌باشد، قرار گرفت.

در این جلسه، رییس اداره ورزش شهرستان مشکلات ورزش سوارکاری در شهرستان و پتانسیل‌های موجود را تشریح کرد و خواهان نگاه ویژه استان به این رشته جذاب شد.

20160115_1122321-300x169

در پایان مجوز میزبانی مسابقات سوارکاری استان در گراش مورد موافقت قرار گرفت. بر اساس این برنامه؛ روز جمعه، نهم بهمن ماه، چهاردهمین دوره مسابقات پرش با اسب استان فارس در شهرستان گراش و با مدیریت کامران ذنوبی، رییس کمیته پرش با اسب هیات سوارکاری استان فارس و اعضای این کمیته و داوران و کلانتران کار‌آزموده کمیته پرش با اسب استان فارس در شهرستان گراش و باشگاه جدید‌التاسیس عمران حیدری برگزار خواهد شد.

روز پنج‌شنبه، بیست‌ودوم بهمن ماه، سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مسابقات کورس جنوب کشور با حضور سوارکاران استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان در پیست کورس شهیدان حسن‌زاده گراش با حضور اعضای هیات سوارکاری استان فارس و روسای کمیته‌های مختلف این هیات در شهرستان گراش برگزار می‌شود و گروه چهل نفره سوارکار فارسی در مراسم رژه و راهپیمایی در شهرستان گراش شرکت می‌کنند.

جمعه، بیست‌ و سوم بهمن ماه،پانزدهمین دوره مسابقات پرش با اسب استان فارس در شهرستان گراش و در باشگاه سوارکاری فاضل فتحی با حضور اعضای هیات سوارکاری استان فارس و خانواده بزرگ سوارکاری استان فارس برگزار خواهد شد.

در پایان رییس هیات سوارکاری استان فارس اعلام کرد؛«ان‌شاالله با برنامه‌ریزی انجام شده سعی خواهیم کرد با سفر به شهرستان‌ها و بازدید از توانمندی‌های ورزش سوارکاری شهرستان در امر توسعه و رشد این ورزش و همگانی نمودن سوارکاری در جای جای دیار کهن فارس از قابلیت و استعداد‌های نهفته در فارس بهره‌مندی لازم را ببریم و ورزش سوارکاری فارس را به جایگاه اصلی و مورد انتظار مسئولان ورزش استان برسانیم و تحقق این امر تنها در سایه بهره‌مندی از دانش و خرد جمعی و همکاری مسئولین دلسوز ورزش استان خصوصا آقای کامیاب، مدیر کل ورزش و جوانان استان و معاونین و روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها میسر خواهد شد و از همکاری و مساعدت‌های بی‌دریغ این عزیزان کمال تشکر و قدردانی را از طرف خانواده بزرگ سوارکاری استان فارس اعلام می‌کنم.»

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 241 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 20:30

هفت برکه(گریشنا): فرماندار گراش به منظور پیگیری مشکلات مردم، در بازدید سر زده از شرکت مخابرات شهرستان در دیدار با رئیس و کارکنان این مرکز بر تسریع در اجرای طرح‌ توسعه‌ی مخابرات و خدمات‌رسانی به همشهریان تأکید کرد.
به گزارش فرمانداری؛ فرماندار گراش در بازدید از بخش‌های مختلف این مرکز خواستار ارتقای زیر‌ساخت‌های مخابراتی شهرستان شد و گفت:«رضایت‌مندی مردم در شهر و روستا از خدمات الکترونیکی و ارتباط مخابراتی باید در حد مطلوب باشد و در این راستا لازم است نیاز‌ها و مشکلات مردم را بررسی و پیگیری کرد.»
اصغر فرودی دسترسی به اخبار و اطلاعات و استفاده از وسائل ارتباطی مانند تلفن و اینترنت را یکی از مولفه‌های توسعه پایدار جوامع عنوان کرد و افزود:«در شهرستان گراش به هجده هزار مشترک خدمات‌رسانی می‌شود.»
وی با بیان این که در دیدار با مدیر عامل شرکت مخابرات استان فارس نیاز‌های شهرستان مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار داشت:«در دیدار با مهندس روزگار و معاونین وی مشکلات حوزه‌ی مخابرات شهر گراش و بخش ارد و دهستان‌های فداغ و خلیلی مورد بحث و پیگیری قرار گرفته است و با توجه به این که ایجاد زیرساخت‌های ارتباط مخابراتی در هر منطقه یک نیاز اساسی است امیدواریم قدم‌های اثر‌بخشی در این راستا برداشته شود.»
اصغر فرودی، فرماندار گراش با بیان این که وضعیت اینترنت و پوشش تلفن همراه در برخی نقاط شهرستان خوب نیست و مردم از وضعیت آنتن‌دهی تلفن همراه ناراضی هستند، اظهار داشت:«بحث ارتباطات و فناوری از نیازهای اولیه‌ی افراد است و ایجاد امکانات مخابراتی در مناطق روستایی نیاز به عزم جدی مسئولان دارد.»
در این نشست فرماندار گراش از خدمات رسانی پرسنل و کارکنان شرکت مخابرات شهرستان تقدیر کرد.

moghaberat1

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 252 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 14:19

هفت برکه(گریشنا): هم‌زمان با دیگر نقاط استان فارس، تشییع شهدا در روستای محمد زینا، فداغ و بخش ارد نیز برگزار شد. 

به گزارش فرمانداری؛ با حضور فرماندار، بخشدار مرکزی، فرماندهان نظامی و انتظامی، برخی از مسولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان و اقشار مختلف مردم پیکر پاک و مطهر شهدای تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس با استقبال باشکوه اهالی روستای محمد زینا، فداغ و بخش ارد از توابع شهرستان گراش تشییع شد.

اصغر فرودی فرماندار گراش در حاشیه این مراسم باشکوه که با حضور گسترده مردم همراه بود با بیان این که فضای شهرستان با نفس شهدا عطرآگین شده است، اظهار داشت:«شهدا گنجینه‌های ارزشمند و معنوی انقلاب اسلامی هستند و مردم بخش مرکزی و بخش ارد از توابع شهرستان گراش با حضور باشکوه خود بار دیگر با آرمان‌های شهدا و امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری تجدید بعیت کردند.

shoahda8

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 225 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 14:19

Haft Berkeh (Gerishna): Gerash welcomed warmly the Visionary Witnesses convoy on Sunday, January 17th, 2016. The convoy carried the holy bodies of 20 Nameless Martyrs through the southe counties of the Fars province.

The convoy reached Arad, one of the rural districts of Gerash, on Saturday and moved to Lar to spend the night there. On Sunday afteoon the convoy came to Gerash to be welcomed by a large group of people. It moved through the streets to rest in the Martyrs’ Paradise of Gerash, where several special programs were performed. Afterwards, the convoy departed Gerash toward Evaz and other cities of the Fars province and its final destination, Tehran.

Nameless Martyr is a title for the unidentified bodies of those who were killed in the 8-year Imposed War with Iraq. There are many families in Iran, five of them in Gerash, who are still waiting to hear about their lost martyred children in the war. They hope that their anticipation would end when these bodies are identified in Tehran.

See more pictures here.

Shahid Gomnam Afshar (12)

لینک خبر به زبان فارسی

Some words and expressions in this news story:

Visionary Witnesses convoy: کاروان شاهدان بصیر

Nameless Martyrs: شهدای گمنام

Martyrs’ Paradise: گلزار شهدا

Unidentified: شناسایی‌نشده

Imposed War: جنگ تحمیلی

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 271 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 0:25

هفت برکه(گریشنا): مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای با پیگیری‌ فرمانداری و شورا به زودی در گراش راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار هفت برکه، با همکاری فرمانداری، شورای شهر و اداره آموزش و پرورش مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گراش در آزمایشگاه مرکزی گراش شروع به کار خواهد کرد. عبدالرضا هرمزی سخنگوی شورای شهر می‌گوید: «طی جلسه‌ای که سه ماه قبل با حشمت کوشکی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس داشتیم، توافقات لازم و مقدمات راه‌اندازی مرکز فنی و حرفه‌ای در شهرستان گراش فراهم شد. در راستای همین نشست، جلسه‌ای نیز بیست‌ودوم دی ماه در خصوص راه‌اندازی و انتخاب محل، جهت استقرار این مرکز با حضور فرودی، فرماندار شهرستان، درویشی، رئیس اداره‌ی آموزش و پرورش و اعضای شورا در محل فرماندازی برگزار شد.»

سخنگوی شورای شهر در مورد همکاری نهادها در راه‌اندازی این مرکز جدید گفت: «پس از بحث و بررسی مختلف تصمیم گرفته شد تا مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان گراش در محل آزمایشگاه مرکزی استقرار یابد. همچنین قرار بر این شد تا شورای شهر و فرمانداری، مسئولیت تهیه‌ی ملزومات اداری؛ اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای تهیه تجهیزات کارگاهی و اداره‌ی آموزش و پرورش شهرستان، فراهم کردن مکان برای راه‌اندازی این مرکز را به عهده گیرند.»

هرمزی در مورد اهمیت مراکز فنی و حرفه‌ای گفت: «مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای زیر نظر وزارت کار و رفاه فعالیت می‌کند و به نوعی مکمل آموزش و پرورش است. دوره‌های فنی و حرفه‌ای رایگان است و با تربیت کارآموز بحث کارآموزی را در شهر ارتقا می‌دهد و تقکرات را به سمتی سوق می‌دهد که افراد به سمت رشته‌هایی مثل تاسیسات وسایل گرمایشی و سرمایشی، لوله‌کشی گاز و… که در منطقه استقبال بیشتری از آن می‌شود، حرکت کنند. در این مرکز همچنین آموزش چند رشته و شغل ویژه‌ی خانم‌ها نیز ارائه خواهد شد که در روزهای آتی اعلام می‌کنیم.»

هرمزی ابراز امیدواری کرد این مرکز تا پایان سال کار خود را آغاز کند. مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گراش در بلوار شهدا کنار اداره آموزش و پرورش فعال خواهد شد.

Fanni

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 231 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 16:33

هفت‌برکه: با ساخت جاده خیرساز دی‌اشکن، مسیر جهرم به خنج هشتاد کیلومتر نزدیک‌تر می‌شود.

به گزاش روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی لارستان،  مهندس محمدرضا باقری‌فرد مدیر کل در بازدید از این جاده گفت: محور دی اشکن توسط خیرین در حال ساخت است که این محور به طول ۴۲ کیلومتر  و عرض یازده و نیم متر  خنج را به جهرم متصل می کند و با احداث آن ۸۰ کیلومتر کاهش مسیر خواهیم داشت.

باقری‌فرد گفت: احداث این محور در چهار قطعه ۱۰ کیلومتری پیش‌بینی شده است که کار در دو قطعه یک و دو شروع شده است و فعال می‌باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی لارستان ادامه داد: در این دو قطعه دو میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب خاکبرداری لازم است که ۸۵۰ هزار متر مکعب انجام شده است و همچنین ۴۷۰ هزار متر مکعب خاکریزی که ده هزار متر مکعب آن انجام شده است.

مهندس باقری فرد ضمن بازدید در خصوص کار خدا پسندانه خیرین گفت: انتظاری که از خیرین می‌رود همکاری و مشارکت اثربخش، فعالیت هوشمندانه است. همسو بودن با منافع ملی از دیگر ویژگی های ضروری برای افزایش میزان تأثیرگذاری خیرین کشور در روند پیشرفت کشور است.

وی با بیان این که هزینه احداث کل مسیر توسط خیرین پرداخت می‌شود عنوان داشت: اداره کل راه و شهرسازی لارستان جهت تسریع در روند پروژه آماده هر گونه همکاری و مشارکت است.

Rah Khonj

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 276 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 16:33

هفت‌برکه: (گریشنا): عصر یکشنبه ۲۷ دی‌ماه از خیابان امام که می‌گذری بیشتر مغازه‌ها تعطیل است. انگار روز خاصی است، مثل روزها و شب‌های محرم زن‌ها در پیاده‌رو منتظرند تا کاروان از راه برسد و به خیل جمعیت بپیوندند.

در قالب کاروان شاهدان بصیر ۹۴ شهید گمنام وارد استان فارس شده‌اند که سهم گراش ۲۰ شهید گمنام است. این شهدای دوران دفاع مقدس مربوط به عملیات‌های والفجر۸، خیبر، بدر، محرم، والفجر یک و تک‌های دشمن هستند. پیکرهای مطهر ۹۴ شهید گمنام را گروه‌های تفحص کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح در طول سه ماه اخیر در مناطق عملیاتی فاو، مجنون، شرق دجله و زبیدات عراق کشف کردند.

برای مردم مهم نیست که این شهدا از کجای این سرزمین هستند. استقبال و بدرقه آن‌ها گرم است بعضی به دو تریلی حامل تابوت‌ها نزدیک می‌شوند اشکی می‌ریزند و تبرکی می‌جویند و بعضی با ایستگاه صلواتی و دود کردن اسفند به استقبال آمده‌اند. حرکت از بلوار شهید سعادت در ورودی سمت لار آغاز می‌شود و بعد از بلوار معلم و خیابان امام، کاروان به بلوار شهدا که می‌رسد کل بلوار پر از خیل جمعیت است.

ساعت پنج کاروان به گلزار شهدای گراش می‌رسد تا ساعتی شهدای گمنام در کنار همرزمان شهید خود در گراش باشند. در ابتدای گلزار دمام‌زنان به استقبال آن‌ها می‌آیند تا سر ساعت نماز. نمازی که رو به دو قبله است یکی کعبه همیشگی و دیگری پیکرهای شهیدی که سال‌ها مهمان خاک بوده‌اند و در روزهای آینده به آرامگاهی ابدی می‌رسند.

پیکر شهدای گمنام بعد از سه روز عبور در استان فارس به شیراز می‌رسد و از آنجا برای تشخیص هویت به تهران می‌رود. شاید با کمک آزمایش DNA مادر یا پدری از چشم‌انتظاری به درآید. پدر و مادرهایی که بسیاری در حسرت به دل دیدار آخر ماندند و رفته‌اند و عده‌ای دیگر بعد از سی سال هنوز چشم به در هستند به امید خبری.

بعد از نماز شمع‌ها و فانوس کنار تابوت‌ها افروخته شده است. کم کم هوا سرد شده است و مردم با سلامی از دور بدرقه می‌کنند. سرگرد درستکار فرمانده ناحبه مقاومت بسیج سپاه گراش با تشکر از مردم و مسئولی می‌گوید: «آمدن شهدا در این موقعیت اتفاقی نیست. شهدا آمده‌اند به ما بصیرن بدهند تا دچار اشتباه نشویم. بدانیم در انتخاب‌مان معیارهای رهبر انقلاب را مدنظر قرار دهیم.»

سرگرد که حالا در لباس پاسداری خون شهدا می‌گوید: «خون شهدا بیشتر از هرکسی گردن آمریکایی‌ها است. یکی از اعتقادی‌ترین شعارهای ما مرگ بر آمریکا است. این یک شعار سیاسی نیست.»

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا حسینی امام جمعه گراش این بار سخنرانی کوتاهی دارد: «امروز شهر گراش و استان فارس معطر است به عطر شهیدانی که شرف ایران عزیز مرهون خون آن‌ها است.»

او هم اشاره‌ای به شعار مرگ بر آمریکا دارد: «ما اگر چه در صحنه دیپلماسی نرمش و چرخشی از خودمان نشان دادیم گذشته‌ها را فراموش نمی‌کنیم. ما هرگز کینه‌های این قدرت کثیف استعماری را فراموش نخواهیم کرد.»

نوای حجت‌الاسلام سیدیاسر موسوی از موسسه تفحص سیره شهدا بخشی پایانی برنامه است. در عصر زمستانی ۲۷ دی‌ماه حضور کوتاه شهدا، خاطره بازگشت شهدا در سال‌های دفاع مقدس را تازه کرد و بیش از همه ۵ خانواده‌ای که همچنان منتظر نشانی از فرزندان شهید خود هستند که هیچ‌گاه پیکر آنان را در شهر خود به خاک نسپردند.

گزارش تصویری مراسم در هفت‌برکه

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 261 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 9:50

گزارش تصویری: دوربین و صاحبان آن‌ها می‌خواستند خاطره کوتاه عبور شهدای گمنام از شهر را ببیند. (گزارش در هفت برکه) از میان افراد گوناگونی که مشغول عکاسی در این مراسم بودند عکس‌های مجید افشار و احمدرضا سجادی را می‌بنیم.

Shahid Gomnam Afshar (17)

عکس‌های احمدرضا سجادی

Shahid Gomnam (14)

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 279 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 9:50

گریشنا: با اعلام نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات از ۳۵ نفر ثبت‌نامی حوزه انتخابات لارستان، خنج و گراش ۱۵ نفر در گود انتخابات باقی ماندند.

به دلیل برگزار مراسم تشییع شهدای گمنام در شهر لار، اعلام اسامی حوزه انتخابیه لارستان، خنج و گراش با تاخیر بیشتر نسبت به دیگر حوزه‌ها انجام می‌شود. فرمانداری نتایج را به خود نامزدها اعلام می‌کند و چون همچنان مهلت اعتراض وجود دارد اسامی از طرف مراجع رسمی اعلام نمی‌شود. با این وجود هفت‌برکه به دنبال این است که واکنش نامزدها را بازتاب دهد.

اسامی قطعی نامزدها یک ماه دیگر و ۲۷ بهمن‌ها اعلام می‌شود، هر چند نامزدها تایید شده در این مرحله به احتمال قریب به یقین نامزد نهایی انتخابات خواهند بود. نامزد رد صلاحیت‌ شده فرصت دارند که در مورد رد صلاحیت خود به شورای نگهبان اعتراض کنند.

در گراش چهار نفر تایید شدند، دو نفر دیگر هم می‌گویند تایید می‌شوند

از هفت نامزد گراشی حاضر در انتخابات سه نفر در این مرحله تایید نشدند. (واکنش نامزدهای گراش را در هفت‌برکه بخوانید.)

آفتاب لارستان: تمامی اصلاح‌طلبان رد شدند

پایگاه خبری آفتاب لارستان از ردصلاحیت تمامی نامزدهای اصلاح‌طلب حوزه انتخابیه خبر داد. حسین غریبی، کاظم رحیمی‌نژاد و اسعد زاهدی شناخته شده‌ترین این نامزدها هستند. سه نامزد مطرح اصول‌گرایان شهر لار یعنی جمشیدجعفرپور، یوسف محبی، منصور محتاجی تایید شده‌اند.

آفتاب لارستان نوشته است که هر هفت نامزد رد صلاحیت شده در هیات اجرایی در هیات نظارت نیز تایید نشده‌اند. به این ترتیب باید نام سیدشکرالله زندوی، علی اصغر حسنی، بهادر مقدس، فیض الله منصوری، هدایت الله بیگلری، کرامت الله تقوی و فتحیه فتحی را نیز در میان تایید نشده‌ها قرار داد.

رییس هیات نظارت استان: ۱۲ نفر رد صلاحیت قطعی شدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رییس هیات نظارت بر انتخابات استان فارس گفت: در ارزیابی صلاحیت داوطلبان، ۲۰۹ داوطلب تایید صلاحیت، ۱۷۲ نفر رد صلاحیت قطعی و ۲۹۹ نفر عدم احراز صلاحیت شدند. به گفته وی، در ارزیابی صلاحیت داوطلبان ۳۱ درصد تایید صلاحیت قطعی، ۲۵ رد صلاحیت قطعی و ۴۴ درصد عدم احراز صلاحیت شدند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان فارس گفت: «داوطلبانی که عدم احراز صلاحیت شده اند از امروز تا ۲۹ دی‌ماه می‌توانند برای ثبت اعتراض خود به فرمانداری شیراز مراجعه کنند. رییس هیات نظارت استان تعداد ردصلاحیت‌های قطعی حوزه انتخابیه لارستان، خنج و گراش ار ۱۲ نفر اعلام کرد.»

Entekhab Majles Shora

فیض‌الله منصوری: عمل به قانون و پافشاری بر آرمان‌ها

فبض‌الله منصوری پزشک اهل ارد از جمله نامزدهایی بود که در آخرین بررسی هیات اجرایی صلاحیت او تایید نشد. هیات نظارت نیز منصوری را رد صلاحیت کرده است.

دکتر منصوری زمان‌بندی نحوه اعلام اسامی را یک مشکل قانونی می‌داند که باید رفع شود ولی با این وجود برای تایید صلاحیت خود پیگیری می‌کند: «با توجه به قانون انتخابات و آیین‌نامه های اجرایی عملا زمانی برای حضور نمی ماند. شورای نگهبان می‌تواند تا ۲۸ بهمن نتیجه را اعلام کند. دو روز مانده به تبلیغات انتخابات. ولی حتما اعتراض خواهم کرد و از حق قانونی خود و همفکران استفاده خواهم کرد. هرچند باید برای تغییر زمان بندی انتخابات باید قانونگزاران و نخبگان فکری کنند.چه اشکال دارد ۳ ماه قبل ار انتخابات مردم و کاندیداها تکلیفشان را بدانند.»

این نامزد اصلاح‌طلب در مورد احتمال حمایت از نامزدهای دیگر می‌گوید: «ظاهرا در حوزه لارستان از طیف فکری اصلاحات کاندیدای تایید نشده و هنوز تصمیمی نگرفته‌ام.»

دکتر منصوری در واکنش به این موضوع نوشته است: «بنده از کلیه دوستان و همفکرانی که اینجانب را جهت کاندیداتوری مجلس ترغیب نموده و حمایت نمودند سپاسگزارم.قطعا در هر راهی ناهمواریهایی نیز وجود دارد که با اراده و افزایش اگاهی شما عزیزان هموار خواهد شد.حفظ اصول عزت این ملت یعنی استقلال ازادی و میراث گرانبهای امام راحل یعنی جمهوری اسلامی را با جان و مال و ابرو پاس میداریم.دوستان فرهیخته با صبر و متانت و افزایش اگاهی به اینده امیدواریم و وفاق و همدلی با حفظ ارزش‌ها و پافشاری بر آرمانهای‌مان و عمل به قانون و شفافیت عملکرد همه رده های حاکمیتی را راه برون رفت از مشکلات می‌بینم.»

«همه هیچند اگر یار موافق باشد.» پایان بخش بیانیه کوتاه فیض‌الله منصوری است.

حسین غریبی: راهی به جز صبر نداریم

گمانه‌زمانی‌ها از حسین غریبی به عنوان نامزد مورد حمایت اصلاح‌طلبان در حوزه انتخابیه خبر می‌داد. اما دکتر غریبی همانند بسیاری از اصلاح‌طلبان در نقاط مختلف کشور نتوانست مجوز هیات‌های نظارت برای حضور در انتخابات را به دست آورد. غریبی در حال حاضر معاون دانشگاه آزاد است.

غریب در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «از حق قانونی خود بر اساس قانون انتخابات جهت اعتراض به ابلاغیه هیات نظارت استفاده خواهم کرد.» او همچنین تاکید کرد: «هیچ حرکت غیر قانونی نباید انجام دهیم.»

دکتر غریبی با سپاس از کسانی که او را برای حضور در انتخابات دعوت کرده‌اند در بیانیه کوتاهی در فضای مجازی نوشته است: «هیچ راهی جز صبر و تحمل و تلاش برای توسعه ایران عزیر و لارستان بزرگ نداریم. مردم عزیزمان انتظار دارند که با آرامش و متانت، مسیر پر پیچ و خم توسعه را طی کنیم. خستگی ناپذیری رمز موفقیت هر ملتی برای دستیابی به رفاه و آسایش است. باید در این راه ممارست و تلاش کرده و با هم افزایی همه منابع ملی، چشم انداز روشنی را مبتنی بر دانش، برای ملت آگاه از حقوق خود ترسیم کنیم و هرگز یاس و ناامیدی باعث توقف هدفهای عینی و دست‌یافتنی امان نشود. برتری علم بر جهل امری قهری است و نباید در این راه با شک و تردید مردم خوبمان را ناکام بگذاریم.»

غریبی نیز مانند برخی برخی نامزدها زبان شعر را برای بیان دیدگاه خود انتخاب کرده است:

«ترسم که اشک در غم ما پرده در شود
وین راز سر به مهر به عالم سمر شود
گویند که سنگ لعل شود در مقام صبر
آری شود و لیک به خون جگر شود.»

این خبر تکمیل می‌شود

کاظم رحیمی‌نژاد: سکوت و امید

اولین واکنش دکتر کاظم رحیمی‌نژاد نیز انتشار یک شعر در فضای مجازی بود:
سکوت را می‌پذیرم
اگر بدانم
روزی با تو سخن خواهم گفت
تیره بختی را می‌پذیرم
اگر بدانم
روزی چشم‌های تو را خواهم سرود
مرگ را می‌پذیرم
اگر بدانم
روزی تو خواهی فهمید
که دوستت دارم
ای وطن

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 386 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 19:27

هفت‌برکه (گریشنا): با اعلام نظر هیات‌های نظارت از ۷ ثبت‌نامی گراش برای انتخابات ۴ نفر در گود انتخابات باقی مانده‌اند.

به گزارش هفت برکه دکتر میرزا خلیل بهمنی، سید عباس جهانبانی، دکتر مرتضی فتحی و حسینعلی فقیهی نامزدهای تایید شده از شهر گراش تا این مرجله از انتخابات هستند. نامزدهای دیگر باید برای تایید صلاحیت خود از طریق شورای نگهبانی موضوع را پیگیری کنند. علی‌اصغر حسنی نماینده مجلس هشتم یک بار دیگر نتوانست تاییدیه حضور در انتخابات را دریافت کند. حسین‌ حسین‌شیری با وجود عدم احراز صلاحیت می‌گوید مشکل او نقص پرونده است و حل می‌شود. حسین‌ حسین‌زاده دیگر نامزد تایید نشده از شهر گراش است.

از دیگر نامزدهای شهرستان گراش داریوش سپاده جوان‌تر نامزد حوزه انتخابیه از روستای حسین‌آباد تایید شده است. اما دکتر فیض‌الله منصوری از ارد و رضا باقری از فداغ موفق به دریافت مجوز حضور در انتخابات نشدند.

این چهار نفر به طور جدی‌تر وارد گود انتخابات می‌شوند، هر چند بعید نیست که برخی از این نامزدها در روزهای آینده به نفع یکدیگر کناره‌گیری کنند.

حسین حسین‌شیری: نقص پرونده است و حل می‌شود

حسین‌ حسین‌شیری از نامزدهای جدی این دوره از انتخابات است او در واکنش به عدم احراز صلاحیت خود می‌گوید: «من خودم حقوق‌دان هستم و مجری انتخابات بوده‌ام، مطیع قانون هستم و تایید و عدم احراز و رد صاحیت حق شورای نگهبان است. طبق اعلامی کرده‌اند نقص کوچکی در پرونده من بوده است که حل می‌شود.»

حسین‌شیری با امید به تایید صلاحیت خود به فعالیت انتخاباتی ادامه می‌دهد: «من از منابع چهارگانه و تحقیقات محلی تایید شده‌ام. نقصی در فرآیند پرونده است که با رفع آن مشکل حل می‌شود. من هر جا باشم سرباز نظام و ولایت هستم.»

حسین حسین‌زاده:‌ نامزدهای گراش برادران من هستند

حسین‌زاده از مدیران وزارت نفت و عضو دوره سوم شورای شهر گراش است. او در مورد عدم تایید می‌گوید: «من دیشب از موضوع مطلع شدم و امروز به شورای نگهبان مراجعه کردم. رد صلاحیت نشده‌ام و موضوع عدم احراز صلاحیت است، مشکل کوچکی وجود داشت که امیدوارم رفع شود و فکر می‌کنم که در نهایت تایید خواهم شد.»

حسین‌زاده در مورد ادامه فعالیت خود در انتخابات در صورت رد صلاحیت می‌گوید: «تمام نامزدهای نامزدهای گراش برادران من هستند. من در جلسه کارگروه هم گفتم که با همه آن‌ها همکاری خواهم داشت.»

Entekhabat Majles10

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 237 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 19:27

هفت‌برکه: در این داده‌نما با یک نگاه می‌توانید سرنوشت بررسی صلاحیت نامزدهای حوزه انتخابیه لارستان، خنج و گراش را ببنید:

برای دیدن اندازه بزرگ روی تصویر کلیک کنید

Majles10

۱۵ نامزد تایید صلاحیت‌شده‌ هیات اجرایی و نظارت

گراش: میرزا خلیل بهمنی- سید عباس جهانبانی- مرتضی فتحی – حسین‌علی فقیهی

لار: جمشید جعفرپور- علی علیزاده- ابراهیم فرج‌پور- یوسف محبی – منصور محتاجی- محمداسماعیل یگانه‌فرد

خنج: عبدالحسن حسنی‌پور- حشمت‌الله زارعی

توابع لار: هاشم قاسمی (ده‌فیش) – حسن هوشمند (دهکویه)

توابع گراش: داریوش سپاده (حسین آباد)

۲۰ نامزد رد صلاحیت‌ شده یا عدم احراز صلاحیت به ترتیب حروف الفبا

سید محسن آیت‌اللهی -لار

رضا باقری – فداغ

هدایت‌الله بیگلری- کارگاه صحرای باغ

کرامت‌الله تقوی- جویم

علی‌اصغر حسنی – گراش

حسین حسین‌زاده – گراش

حسین حسین‌شیری – گراش

محمد سعید دانشور – عمادشهر

کاظم رحیمی‌نژاد – لار

اسعد زاهدی- لار

سید شکرالله زندوی – بیرم

اسماعیل صفرزاده – خنج

حسین غریبی – لار

فتحیه فتحی – اوز

حسین فراست – لار

ایوب مرادی – کاریان جویم

بهادر مقدس – خنج

موسی مقدس- علی‌آباد لارستان

فیض‌الله منصوری- ارد

علی نخبه‌الفقهایی- لار

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 323 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 19:27

هفت برکه(گریشنا): به منظور بررسی راهکارهای حل مشکلات حوزه‌ راه و شهرسازی گراش جلسه‌‌ای با حضور فرماندار گراش، مدیر کل جدید راه و شهرسازی لارستان، معاونان اداره کل، معاون فرماندار، شهردار، رئیس اداره‌ راه و شهرسازی گراش، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر گراش در دفتر فرمانداری برگزار شد.

به گزارش فرمانداری؛ فرماندار گراش در این جلسه خواستار رفع مشکلات حوزه‌ راه و شهرسازی شهرستان شد و گفت:« با توجه به وضعیت راه‌های ارتباطی، مشکلات در حوزه‌ی راه و شهرسازی شهرستان گراش زیاد است هر چند کار‌های خوبی در این زمینه انجام گرفته است ولی مردم انتظار دارند این مشکلات پیگیری و حل شود.»
اصغر فرودی، مهمترین مشکلات حوزه‌ی راه و شهرسازی در شهرستان گراش را تکمیل پروژه نیمه تمام مجتمع اداری، تکمیل احداث جاده چک چک، احداث تونل بالنگستان، بهسازی و آسفالت جاده ورودی بخش ارد، افزایش محدوده شهری، تسطیح و بهسازی جاده فداغ – خلیلی، بهسازی جاده آغصه، واگذاری اراضی جهت ساخت ساختمان ادارات و ارگان‌های دولتی، تسریع در ساخت بزرگراه گراش – اوز، احداث کمربندی، بهسازی ورودی جاده فداغ، رفع مشکلات زمین پروژه خیر‌ساز دانشکده علوم قرانی، ارتقاء نمایندگی اداره راه و شهرسازی گراش و تقویت چارت سازمانی اداره عنوان کرد.

وی سرعت بخشیدن به طرح‌های عمرانی حوزه راه و شهرسازی در شهرستان گراش را بسیار ضروری دانست و بر آن تاکید کرد.
مهندس محمدرضا باقری‌فرد، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان نیز در این جلسه نسبت به رفع مسائل و مشکلات حوزه راه و شهرسازی شهرستان گراش قول مساعد داد.
در این جلسه با حضور مهندس زارع شهردار گراش و اعضای شورای اسلامی شهر، حبیب الله مهرابی، رئیس شورای اسلامی شهر و مهندس زارع، شهردار گراش به برخی از مشکلات این حوزه، از جمله تسریع در واگذاری اراضی به منظور اجرای طرح‌های مشارکتی سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن و گردشگری اشاره کردند.

rahsharsazi2

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 269 تاريخ : شنبه 26 دی 1394 ساعت: 20:08

هفت برکه(گریشنا): گراش آماده‌ی بدرقه‌‌ از چهل شهید گمنام می‌شود. عصر روز بیست‌وهفتم دی ماه «کاروان شاهدان بصیر» به گراش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار هفت برکه؛ یک‌شنبه‌ی هفته‌ی آینده مراسم استقبال از پیکر مطهر شهدای گمنام« کاروان شاهدان بصیر»، ساعت ۱۵ از جلو ناحیه‌ی مقاومت سپاه در بلوار سعادت آغاز می‌شود، این کاروان از بلوار معلم، خیابان امام خمینی(ره)، بلوار سپاه، فلکه‌ی شهید بهشتی به سمت گلزار شهدا حرکت می‌کند. و بعد از اقامه‌ی نماز مغرب و عشا مراسم سخنرانی، مداحی و روضه‌خوانی در این مکان برگزار می‌شود.

استان فارس، پذیرای صد‌وچهل شهید در قالب کاروان شاهدان بصیر خواهد بود. عصر روز شنبه، بیست‌وششم دی ماه، چهل شهید گمنامی که به جنوب فارس وارد خواهند شد به ارد خواهند رسید و بعد از برگزاری مراسم در این بخش این کاروان به سمت لار حرکت می‌کند و شب به این شهرستان وارد می‌شوند و تا صبح روز بیست‌وهفتم دی ماه مهمان این شهر خواهند بود بعد از پایان یافتن مراسم بدرقه از این شهدای گمنام در شهرستان گراش، این کاروان به سمت اوز و دیگر شهرهای استان فارس حرکت خواهد کرد.

بعد از آن پیکر مطهر این شهدای گمنام را برای شناسایی به معراج شهدای تهران خواهند برد. در گراش پنج خانواده هنوز در انتظار پیکر پاک فرزندان شهید خود هستند، دور از انتظار نیست که با شناسایی این شهدا انتظار این پنج خانواده‌ی گراشی نیز به پایان برسد.

Shahid

shohada6

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 385 تاريخ : جمعه 25 دی 1394 ساعت: 16:05

هفت برکه(گریشنا): برهان ثابت، مجری طرح اصلاح ترافیکی میدان شهید برزگران، پنج طرح پیشنهادی شرکت خود را به شورای شهر ارایه داد.

به گزارش خبرنگار هفت برکه؛در جلسه‌ی ۱۹۸ شورای اسلامی شهر گراش با حضور مجری طرح پروژه شرکت فراسیحون، موضوع اصلاح ترافیکی میدان شهید برزگران بررسی شد.

در آینده نیز کارگروه مطالعاتی به ریاست دکتر سلطانی از تهران نیز برای بررسی این پروژه تشکیل خواهد شد. روند اجرای این پروژه به این صورت است که طرح اولیه ایتدا در شورای و با همکاری شهرداری مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد و پس از تایید به شورای ترافیک شهرستان ارجاع و بعد از بررسی و تایید اولیه به شورای ترافیک استان فرستاده می‌شود تا در استان به مرحله‌ی تایید و تصویب و در نهایت به مرحله‌ی اجرا برسد. پیش از این نیز برای اصلاح مشکل ترافیکی میدان شهید برزگران به مدت ده روز ورودی خیابان محقق به میدان برزگران به وسیله‌ی جدا‌کننده، بسته شد.

هرمزی، سخنگوی شورای شهر می‌گوید:«هدف ما از اجرای آن طرح دیدن بازخورد مردم بود و برای همین نیز هزینه‌ی زیادی برای اجرای آن نشد. از آن‌جایی که این طرح باعث کم شدن آسایش مردم شده بود، همشهریان نقدهایی به این طرح داشتند که در نهایت بار دیگر مسیر را در آن قسمت باز کردیم. اما باید بگوییم اجرای طرح‌های ترافیکی شامل دو مقوله می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

موضوع اول بحث امنیتی و مساله بعد، بحث آسایش مردم است که وقتی این دو مورد را در دو کفه‌ی ترازو قرار دهیم، کفه‌ی امنیت نسبت به آسایش سنگین‌تر خواهد بود و در اولویت قرار دارد. به هر حال برای اجرای طرح می‌بایست اقداماتی انجام شود که باعث کم شدن آسایش می‌شود و اگر صرفا بحث آسایش باشد، بدون شک امنیت کاهش پیدا می‌کند بنابراین شورا و شهرداری باید این دو گزینه را مد نظر داشته باشد که بهترین گزینه تامین امنیت است و داشتن نیم‌نگاهی نیز به آسایش و البته هم‌خوانی داشتن بودجه‌ برای اجرایی کردن هر طرح و پروژه را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.»

Shardari Kalat

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

- - , .

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 274 تاريخ : پنجشنبه 24 دی 1394 ساعت: 3:22